The Sims™ Hajótörött Krónikák

  • Tesztplatform:  PC
  • Írta:  ]{redenc
Érdekes állatfajta ez a Krónikák-széria; akármilyen nagy rajongója is vagyok a Sims-franchise-nak, kissé már én is megcsömörlöttem a végeláthatatlan sorokban özönlő expanzióktól. A „fősodor” kiegészítői még dicsérhetők - eltekintve ugye attól, hogy egy ideális, nem a profit körül forgó világban ezek kétharmada bele lett volna építve az alapjátékba -, a Cuccok oldalág azonban már egyértelműen fekete báránynak tekinthető. A nemrég feltalált, önmaga létezését laptopbarát címkével igazolni próbáló Stories a catullusi „gyűlölök és szeretek” érzést táplálja bennem: egyrészt erősen rókabőr szaga van, másrészt igazán nem tudok belekötni, hiszen a sztorimód jó, különösen az állatos második etap volt igen kellemes szerzet. Jelen értekezés tárgya viszont olyannyira üdítő, hogy ezt az egész bekezdést zárójelbe teszi, és büszkén vallhatja magát a család egyik legjobb tagjának – tekintve pedig, hogy az utolsó gyermekek egyike, ezt a titulust nagy valószínűség szerint nem sok veszély fenyegeti már.
Sietek rögtön hozzátenni: ez az üdítő jelleg a játékmechanizmus újdonságainak szól, hiszen a motor és annak hibái a régiek, a grafika pedig épp emiatt, akármennyire is zseniális szakik dolgoznak az EA Sims-műhelyében, még a legrózsaszínűbb Sims-rajongó szemüvegen keresztül vizslatva sem mondható korszerűnek és szépnek. A ház az összedőlés szélén áll, de mivel már készül az új hajlék, ezt a kis időt már kihúzzuk a recsegő eresztékek alatt.

Kezdjük rögtön azzal, hogy a főmenüben immár profilt is lehet létrehozni, mely 2008-ban ugye meglehetősen elvárt dolog, a Sims azonban eleddig adós volt ezzel. A kínálat a szokásos: oktatómód, sztori, szabadjáték. A két utóbbi azonban rengeteg friss dolgot rejt.



Indítsunk a krónikás résszel, hiszen ez eme ág „leglényege”. Az alapvetés egyszerű: hősünk hajótörést szenved az isten háta mögött, és sikeresen partra evickél egy szigeten. Innentől megkezdődik a tipikus robinzonád, a harc a túlélésért; simünknek egy teljesen új élethelyzetben kell feltalálnia magát, kiszakítva a civilizáció jól megszokott kényelméből. Miután egy ilyen helyen nyilvánvalóan sokra nem mennénk a zsebünkben csörgő simoleonokkal, a játék – bármilyen furcsa is ezt itt leírni – már-már egy klasszikus RTS alapjait villantja fel: a mechanizmus alapját az erőforrás-menedzselés képezi. A bal alsó sarokban ezúttal nem egy, hanem két kijelzőt találunk: a felső az élelemé, az alsó a nyersanyagoké. Ezeket gyűjtögetnünk kell; előbbit horgászattal, vadászattal, gyümölcsök szüretelésével abszolválhatjuk, utóbbit számos speciális objektum biztosítja (farönk, kő, obszidián, csontrakás, régi roncsok, pázsit, bambusz), ám a kitermeléshez és feldolgozáshoz szerszámokra van szükségünk (fejsze, bozótvágó, csákány, szövőszék), melyet a sztorimódban fokozatosan szerzünk meg, tehát ennek végigjátszása, akárcsak eddig, most is kötelező.

Persze ha egész nap azzal kellene foglalatoskodnunk, hogy beszerezzünk mindent, elég unalmas lenne a játék. Ezt a készítők két sajátos ötlettel oldották meg. Az első a munka, ugyanis itt is lehet karriert építeni, a szokásos feltételrendszerrel, jutalomtárgyakkal és esélykártyákkal, viszont szabadnapok nélkül. Mindösszesen három pálya áll simjeink előtt: a vadászoké, a gyűjtögetőké, és a kézműveseké, a napibért pedig a fent említett erőforrásokban fizetik ki. A másik jópofa dolog, hogy a család tagjainak sorába lehet fogadni egy – brutálisan kinéző... - orangutánt, „aki” ugyanúgy elküldhető melózni, bár hozzáteszem, az ő fejlesztése egy kissé macerásabb, mint gazdáié, itt egy kicsit lehettek volna kreatívabbak a srácok. (A majmon kívül egyébként hiénát is lehet domesztikálni, hogy ne maradjunk „kutyus” nélkül se.) Még valami: mivel nincs óra, az idő múlását a nap járása mutatja, viszont a munkaidő továbbra is a hagyományos módon méretik, eléggé oda kell figyelnünk a játék jelzéseire, hogy ki ne maradjanak a napi robotból kedvenceink.



Ha már szóba hoztam a kreatívokat, térjünk ki a már emlegetett külcsínre és ennek vonzataira. Az öreg motorból tényleg kihozták a lányok és fiúk a maximumot, egész hitelesen néz ki a déltengeri környezet, ráadásul a fejlesztők minden elemet átgyúrtak: az ikonokat, a kezelőfelületet, és persze a CAS-t, a simkészítő műhelyt is, a göncökkel egyetemben. A tárgyak esetében is ez a helyzet: a megszokott cuccok más kinézetet kaptak, és persze rengeteg új készség került be a csomagba, mely a „vadromantikát” tükrözi, a pottyantós bokorvécétől a szemetesgödrön át a függőágyig, még a frigó helyett is egy tárolóládát kapunk. Külön érdekesség, hogy aki nem akar ennyire kiszakadni a civilizációból, a megszokott elektromos eszközöket és angolvécés vizesblokkot is kiépítheti, feltéve, ha megszerzi a szélgenerátort (a sztorimódban) és az esővízgyűjtő tornyot ezek üzemeltetésére.

Kanyarodjunk vissza a sztorimód és szabadjáték kérdéséhez, annál is inkább, mert előbbi is eltér a megszokottól. Az eddigi Krónikákban ugye két történetet élhettünk végig, egy-egy férfiút és leányzót terelgetve. Itt csak egy, az eddigieknél jóval hosszabb, 24 fejezetből álló sztori vár ránk az induláskor választható nemű hőssel; a mese elég csavaros, fordulatos, bár azt is hozzá kell tennem, meglehetősen sablonos, jó adag cukormázas romantikával, de nagyjából ismerve azt, az EA mely célközönségnek szánja ezt az oldalágat, érthető. Sok feladatunk lesz, egy-két minijátékot is kapunk, miközben fel kell fedeznünk egy hatalmas terepet – hála istennek a fejlesztők beépítettek egy térképet, ennek segítségével elég gyorsan közlekedhetünk az egyes helyszínek között. Az persze ismét csak gázos picit, hogy minden egyes etap hosszú töltögetés után kerül csak elibénk, de ugye ez is a már sokat szidott memóriakezelés átka. Amint végigjátszottuk az egész „filmet”, új családunkkal tovább játszhatunk a szigeten, illetve az ott élők mindennapjaiba is bekapcsolódhatunk. A szabadjáték a szokásos kínálatot nyújtja egy új földdarabon: família készítése, házépítés, az ott élők saját kis minitörténeteinek lejátszása, ebben sok újdonság nincs.

Miután a Sims franchise teljes második részének végéhez értünk, nem nagyon akarok már szegénykébe belerúgni. Az EA „szakstúdiója” ezzel a címmel tényleg mindent kifacsart a cuccból, és még egyszer megmutatták, miért is szeretjük annyian ezt a szériát. Most azonban már tényleg itt az ideje a visszavonulásnak, és a teljes, komplett megújulásnak. Ránk fér...

Forrás: pcguru.hu
  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

lohen

2012-02-18 12:46:16 [#3]

értékelés: 71/100

vamatty

2009-06-24 17:14:43 [#2]

Megéri kijátszani,mert érdekes a sztorija,és vannak benne jól megoldott dolgok.

értékelés: 95/100

Helguli

2009-04-08 18:12:38 [#1]

Nekem nagyon tetszett ez a krónika, olyan egyedi, ami a "teljes Sims-ben" nem található meg :)

értékelés: 95/100

Adatlap

The Sims™ Hajótörött Krónikák

Szimulátor >> Életszimulátor >>

megjelenés:

2008. február 01.

fejlesztő:

EA Sims

kiadó:

Electronic Arts

Web Fórum Teszt
Galéria
Kapcsolódó galéria:
The Sims Hajótörött Krónikák
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

+ A mechanizmus nóvumai
+ A kreatívok ismét villantak
+ Dicsérhető sztorimód
- A régi hibák
- A grafika néhol már nagyon gáz
- Sok üresjárat
60
0
0
50
0

Szavazás

Szeretnél The Sims 4 tesztet olvasni?