The Sims 3 A világ körül teszt
- Tesztplatform: PC
- —
- Írta: ]{redenc
Manapság sajnos egyre kevesebb meglepetés éri a játékosokat, mintha fogytán lenne a kreativitás az iparban. Jól ismert panelek, kevés ötlet és „tutira menés” -- épp ezért ajánlom mindenki számára a Sims 3 első expanzióját. Meglepő? Én szóltam...
A bevezetőt rögtön finomítom is: egyrészt a „mindenki” alatt persze az alapjáték híveit értem, illetve azokat is, akik néha eljátszanak a gondolattal, hogy kipróbálják a játékot (a reflexből, divatból fikázókat úgysem győzhetjük meg), másrészt a „Világ körül” úgy okoz meglepetést, hogy tulajdonképpen sok meglepetés nincs benne. Paradoxon? Nos, nem. Azt ugyanis tudtuk, hogy az EA Sims kreatívjai ismét elővesznek egy régi témát, és hozzáigazítják az új mechanizmushoz. Első választásuk a Vacation (On Holiday), illetve Jó utat! (Bon Voyage) vonalra esett, teljes joggal, hiszen a nyitott játéktér szinte könyörgött ezért: immár semmi nem akadályoz meg bennünket abban, hogy vakáció színhelyének minden zegzugát magunk járjuk be. Ám amit ebből kihoztak, mégiscsak meglepetés.
Világpolgár kerestetik
Ha valaki a játékot a karakterkészítőben kezdi, egyből fülig ér a szája, hiszen akár Indiana Jonest is megformálhatjuk jellegzetes kalapjával együtt, ráadásul ehhez új jellemvonást és életcélt is rendelhetünk, így aztán felkészülten vághatunk bele a nagy kalandba, akár azonnal beköltözésünk után. Az első utunk persze inkább csak „szomszédolás” lesz, hiszen bár az útiköltség annyira nem húzós, a kezdő vízumszintünk háromnapos ott-tartózkodást engedélyez. Ezt különféle kihívásokkal, a helyieknek tett szívességekkel, barátkozással hosszabbíthatjuk meg, illetve új életcéljutalmakkal (lásd külön!). Hazatérve kicsit regenerálódni kell, mielőtt újra nyakunkba vennénk a földgolyót; igazság szerint pár napnyi kalandozás után én nagyon nem találtam a helyemet Sunset Valleyban, üresnek és ingerszegénynek tűnt a megszokott környezet – de azt hiszem, egy közel-keleti, ázsiai utazás, esetleg egy párizsi kiruccanás után sokan vannak így a való életben is...
Márpedig ez a három kultúra vár ránk. Az igazi kalandorokat
nyilván Egyiptom fogja csábítani, elvégre felderíthetjük a piramisok belsejét és múmiák elől menekülhetünk (csak
óvatosan, mert ha megátkoznak...). A varázslatos kelet elsősorban a
testükre-lelkükre figyelő simeket vonzhatja, ugyanis itt elsajátíthatjuk a simfuharcművészet fortélyait, megtanulhatunk meditálni, sőt teleportálni is. Aki
pedig inkább a kulináris élvezetek rabja, annak irány Franciaország, ahol
ellesheti a nektárkészítés titkait is (á
Sims Raider
A nagy plusz, ami a sokat emlegetett meglepetést okozza, és a fent leírtakat szinte jópofa extrákká halványítja, a mechanizmus változása. A kazamaták felfedezése ugyanis egy mini Tomb Raider-játék: szobrokat húzhatunk rá nyomólapokra, csapdák lesnek ránk, titkos ajtókra és rejtett kapcsolókra bukkanhatunk, kulcsköveket gyűjtünk, alámerülhetünk rejtelmes kutakba. A föld mélye mesés kincseket rejt: ősi érméket, amelyekből hasznos holmikat vásárolhatunk a helyi „különleges kereskedőnél”, több ezer éves relikviákat, amelyeket el is adhatunk, de akár odahaza is kiállíthatunk gusztusos tárlókban, töredékeket, melyeket össze kell állítanunk, és így tovább. És bár mindezek egy idő után ismétlődnek, a remek hangulat nagyban hozzájárul ahhoz, hogy elnézd ezt a kissé repetitív mókázást. Miután azonban a játék nem tud és nem is akar kibújni önmagából, a szükségleteket ugyanúgy menedzselned kell, mint eddig. A nagy ötlet viszont, hogy ehhez nem kell egy sírbolt mélyéről hazarohannod: a helyi szatócsboltban vehetsz sátrat, amelyet akár odalent is felverhetsz, szárított élelmet és egyszer használatos „úti tusolót”, így semmi nem akadályozhat meg egy több napos kalandtúrában. Hozzáteszem: ezeket a holmikat bárholhasználhatod, azaz igazi világjáróként akár odahaza sem kell házat építened! Elég, ha veszel egy olcsó telket, hiszen akármerre letáborozhatsz, a közösségi helyeken pedig mindent megtalálsz, ami az életvitelhez kell, az úti beszámolókat megírhatod a laptopodon vagy a könyvtár számítógépein, formában tarthatod magad a konditeremben és így tovább – így válhat Sunset Valley és Riverview is egy újabb „világfaluvá”.
Utazni szükséges
Amikor pár napnyi tesztelés után az ember úgy érzi, hogy elvesztegetett idő minden perc, amit nem a játékkal tölt, akkor kijelenthető: az adott cím megérte a pénzét. Márpedig a Sims 3 első expanziója ilyen: a pénzünkért végre kapunk valamit; rengeteg ötlet, remek, tökéletesen eltalált hangulat, teljesen új dolgok a mechanizmusban – mindenki találhat benne valamit. Természetesen nem söpörhetjük szőnyeg alá az alapjáték hibáit: bármennyire is kitettek magukért a grafikusok, csak az említett hangulat (beleértve a nagyszerű, új zenéket és animációkat) viszi el az egyre korszerűtlenebbnek ható látványt, mindamellett a rossz memóriakezelés miatt egy erős gépen is szaggat a cucc, késik a textúrázás, lassú a betöltés -- és ott van ugye örök mumusunk, a legendásan rossz útkeresési rutin is. Az EA szerencséje az, hogy zseniálisan kreatív munkatársak dolgoznak a Sims-műhelyben, akik képesek olyan tartalmat belepakolni egy csomagba, amely „hibaelnéző” módba kapcsolja a játékost. Persze ez kötéltánc: ennél nem szabad alább adniuk, mert átbillen a kapcsolónk – az első kiegészítővel a srácok tehát saját maguknak tették magasra a lécet. Épp oly merész vállalkozás, mint alászállni egy fáraósír mélyére – de mint tudjuk, bátraké a szerencse...
Fotózz!
A fényképészet szerelmeseinek a tehetséges fotós jellem alapvetés, mellé lehet művész, természetbolond és kalandor is akár. Elsőként Egyiptomot célozd meg, itt vásárolható ugyanis jó minőségű kamera (3250§). Ha a kereső alatt megjelenik egy zöld felirat, az valami témát jelent, de a jártasságnaplóban egyéb kihívások is várnak rád. Sajnos a móka nem ingyenes -- már egy sima kép is 17§, a nagyobb méret és egy extra szűrő ezt csak megdobja. Ám az említett fotós jellemmel hamar fejlődsz, és magas szinten már sok száz simoleonért adhatod el a műveidet... Ne feledd, a téma az utcán hever -- jó vadászatot!
Építkezz!
Az építési menü újabb meglepetést rejt: kilenc év után végre megkaptuk a pincéket; igaz,eddig is lehetett építeni ilyet, de csak trükkökkel és korlátozásokkal, most viszont egy mozdulattal, zseniálisan egyszerűen hozhatunk létre akár három szint mélységben is föld alatti termeket, akár házi múzeumunk, akár saját „kalandparkunk” számára. Akit pedig megmérgezett Kína, az pagodatetőkkel és távol-keleti stílusokkal létrehozhatja a maga buddhista szentélyét vagy dozsóját – azt már talán mondanom se kell, hogy ugyanígy megkapjuk az egyiptomi és a francia miliőhöz illő berendezési- és építési tárgyakat, a bútoroktól a díszítőelemeken át a növényekig, padlólapoktól a falburkolatokig; lakásunkat aztán a külföldön vásárolt
szuvenírekkel tovább csinosíthatjuk. És ez bizony nem egy ötven tárgyas „cuccos” csomag, hanem egy nagyon komoly kollekció...
Kalandozz!
Aki Indiana Jones vagy Lara Croft akar lenni, válassza a kalandor jellemvonást, mellé nem baj, ha sportos (könnyebb a szobortologatás, romeltakarítás) és karizmatikus / jó humorú, hogy könnyen „befűzze” a helyieket. Az életcélpontokból vásárold meg a Felkészült utazó és a Világjáró képességeket, így többet lehetsz külföldön és hamarabb szerzed meg a vízumot. Az alaptábornál lévő táblán számos küldetést találsz, válaszd azt, ami legjobban megfelel a karaktered számára – és járj nyitott szemmel!
Írta: ]{redenc
Forrás: Pc Guru
« vissza a tesztekhez |
---|
Értékelés
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!
Hozzászólások |
---|
Adatlap
The Sims™ 3 A Világ Körül
Szimulátor >> Életszimulátor >>
megjelenés:
2009. november 16.
fejlesztő:
Sims Studio
kiadó:
Electronic Arts
Értékelés
Temérdek ötlet, kiváló, autentikus hangulat,
no meg az akció/kaland műfaj bátor, de ügyes elegyítése az alapmechanizmussal. |
A szokásos: az alapmű hibái. Útkeresési
gondok, többször hibázó MI, nem túl korszerű, ennek ellenére gépet izzasztó
látványvilág... |
80 |
|
||
---|---|---|---|
89 | |||
85 | |||
84 | |||
88 |