The Sims 2: Jó utat!
- Tesztplatform: PC
- —
- Írta: ]{redenc
Az első lépések ismerősek: belépve kedvenc városunkba, rögtön hozzárendelhetünk egy üdülőparadicsomot. Ami mégis új, hogy ezúttal a há
rom rendelkezésre álló vakációs szomszédság - trópusi, hegyvidéki, távol-keleti - mindegyikét odakapcsolhatjuk, és ezt érdemes is megtenni, hiszen ez a trió teljesen eltérő élményeket kínál, és az igazi világutazóknak további bónuszt, erről azonban később.
Az utazás természetesen a tervezéssel kezdődik; a telefon újabb két menüponttal bővült. Az egyik az Ingatlaniroda, ahol a pénzes simek vehetnek maguknak saját nyaralót. Ezek marha drágák (30-60k), ráadásul még be is kell majd rendezni őket, cserébe úgy lakhatsz ott, mintha odahaza lennél, ami ugye nem kell taglalni, milyen előnyökkel jár (tanulás, főzés, és a többi). Akinek nincs pénze, ne keseredjen el, mindegyik helyen talál különféle árfekvésű szálláshelyeket, a sátras kempingtől a faházas moteleken át a sokcsillagos szállodákig, hiszen immár ezek is bekerültek a csomagba.
A másik menüpont a Vakáció, ezen keresztül jutunk be az Utazásszervezőbe. Itt kiválaszthatjuk, kik vesznek részt a nyaraláson, mikor indulunk, és meddig maradunk (3-6 nap). Ezután a célállomást kell megválasztani, mely nemcsak a három "gyárilag szállított" szomszédságot jelenti, de azon belül is a vendéglátóhelyet, ahol éjszakáinkat eltöltjük majd. Amikor befut a repülőtéri járat, egy sajátos rituálé veszi kezdetét, mely az öreg Sims-rókáknak azért nem olyan meglepő: a vakáció épp olyan, mintha egy közösségi helyet látogatnál meg. A játékállás mentésre kerül, simed pedig úgy tölti el a szabadságát, hogy az elutazás napján és órájában tér majd vissza, és bár ez nem valami valósághű, viszont például így nem öregszenek simjeid, nem esnek ki a munkából, de fejlődhetnek, azaz mindennek inkább előnye van.
A helyi túrakalauznál háromféle kirándulásra jelentkezhetsz, melyek úgy működnek, mintha simed munkába menne: eltűnik, majd pár óra múlva hazatér, sőt itt is vannak esélykártyák, azaz rendkívüli események, melyek döntés elé állítanak, és a végkifejlettől függően egy adott jártasság, szükséglet nő vagy csökken. Minden nyaralóhelyen vásárolhatsz szuvenírt, melyet otthon az új, falra szerelhető polcra lehet pakolni, és vannak csak az adott helyen megvehető ékszerek is, mert bizony végre ilyen is van: karkötő, gyűrű, karóra, fülbevaló, nyaklánc, piercing.
Szerencsére a nyaralás nem ér véget a hazaérkezéssel; mint az életben, itt is érezteti hatását a munkás hétköznapokban. Ha sikeres volt a kiruccanás, megkapod a lehetőséget, hogy válassz három, pár napig tartó bónuszt a vakáción részt vevők számára: plusz egy vágy, gyorsabb jártasságfejlesztés, lassabb szórakozás és szociális szükséglet csökkenés, könnyebb romantikázás, jobb munkahelyi teljesítmény, haragosokkal kibékülés. A világutazóknak pedig ott ama bizonyos bónusz: az emlékek között találsz egy új panelt, benne 45 ikonhellyel. Ide a vakációk alatti élmények kerülnek (megtanulta a tűztáncot, térképet talált, stb.), és ez egy olyan kis minijáték, mely bizonyára jó időre leköti majd a játékosokat.
Jeti, mint családtag
Mint minden TS2 expanzió, ez a pakk is tartalmaz egy izgalmas extra karaktert: a vadonban, a hegyek között találkozhatunk Bigfoottal. Ez a figura az észak-amerikai folklórban a jeti megfelelője: 2-3 méteres, két lábon járó, majomszerű, sötétbarna szőrbundát viselő lény. A játékban meglehetősen barátságos: haza lehet vinni, és családtaggá fogadni, akár még munkába is állhat (minden jártassága maximumon van!). Fürödnie ritkábban kell, ennie viszont gyakrabban, és rendszeresen ölelgetni, nehogy kitörjön belőle az állat. Amúgy imád táncolni, és különösen szereti a srácokat, úgyhogy "dadusnak" is kiváló.
Sajnos lehetetlen vállalkozás egy ilyen összetett játékot két oldalba belezsúfolni, ez a negyedik verziója cikkemnek; viszont mindez azt is mutatja, hogy sikerült a készítőknek egy újabb remek csomagot összeállítani. A summázat nehéz, mert több dolgot is be kell helyeznem a mérleg két serpenyőjébe. A TS2-tesztjeimet olvasók már tudják az ilyenkor szokásos morgásomat: csak a kreatív team dolgozik, akik ezúttal is dicséretet érdemelnek, úgy az ötletgazdák, mint a grafikusok és animátorok, a motor viszont változatlan, a gondok (memóriakezelés, elakadások, stb.) még fennállnak. A másik, hogy az Évszakok elvitte a pálmát, innentől kezdve azt csak megközelíteni lehet, és ahhoz viszonyítva azért ez a pakk sem túl erős, hiszen sokat nem tesz hozzá a szimulációhoz. Arra azonban kiváló, hogy kiszakítsd simjeidet a mindennapok mókuskerekéből, olyan bónuszokhoz juttasd őket, melyekkel a hétköznapi célok is könnyebben elérhetők lesznek, és magad is gazdagodj jó pár emlékezetes pillanattal. Ha ezt nézem, mindenképp megéri az árát a csomag, és kötelező vétel. Arra viszont egyre kíváncsibb vagyok, mi lesz a Sims 3-ban...
Forrás: pcguru.hu
« vissza a tesztekhez |
---|
Értékelés
Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!
Hozzászólások |
---|
2009-07-20 19:37:51 [#1]
Ezt a kiegészítőt érdemes volt megvenni! Kicsit keveseltem ugyan a 3 utazási célt, de a célonkénti felfedezhető dolgok száma szinte végtelen volt és nagyon valósághűvé tette magát az alapjátékot is, mivel az emberek is eljárnak nyaralni, nem csak lógnak a munkából vagy otthon ülnek a szabadnapjukon... :)
értékelés: 95/100
Adatlap
The Sims™ 2 Jó utat!
Szimulátor >> Életszimulátor >>
megjelenés:
2007. szeptember 07.
fejlesztő:
Maxis
kiadó:
Electronic Arts
Értékelés
+ Remek új grafikák, animációk, zenék
+ Jó ötletek, újdonságok + Sok felfedeznivaló |
- A régi hibák
- Kevesebb új berendezési tárgy - Nem harap annyira |
70 |
|
||
---|---|---|---|
0 | |||
0 | |||
60 | |||
0 |